expr:class='"loading" + data:blog.mobileClass'>

środa, 29 czerwca 2016

Pokrowiec na cymbały - specjalne zamówienie

Muzycznych projektów ciąg dalszy ;)



Niecałe dwa lata temu, uszyłam pokrowiec na cymbały Rzeszowskie (tutaj).
Było to wtedy jedno z większych wyzwań jakie musiałam podołać, i wówczas powiedziałam sobie, że gdyby to nie było dla mojego brata, to bym się w życiu za to nie wzięła i jeżeli ktoś obcy, będzie kiedyś chciał takie coś zamówić, to raczej się nie zgodzę...
Dwa lata minęły i jednak się zgodziłam ;)
No ale, jakbym mogła odmówić Panu Arturowi Jachimowiczowi, który jest wybitnym budowniczym instrumentów.
Pan Artur znalazł mój wpis na blogu i poprosił, czy bym mu nie uszyła takiego pokrowca, na cymbały, które sam zaprojektował i skonstruował.
Na początku trochę się zawahałam, bo się bałam czy mój pokrowiec spełni oczekiwania tak niezwykłego klienta, ale w końcu przyjęłam to zamówienie z wielką dumą, że to właśnie mi, Pan Artur powierzył takie zadanie.
A oto kilka fotek mojego pokrowca.




Uszyty jest z dwóch warstw codury, między którymi wszyta jest 1 cm pianka tapicerska, dla podniesienia bezpieczeństwa przy przenoszeniu i przechowywaniu instrumentu.
W środku wszyłam kieszeń na nuty.



Taką ciekawostkę podał mi Pan Artur: cymbały, na które był szyty ten pokrowiec, zostały zaprojektowane na zlecenie cymbalistki z Estonii. Rozety oraz inne elementy, pochodzą z estońskiego folkloru.

Poniższe zdjęcia otrzymałam dzięki uprzejmości Pana Artura Jachimowicza.







A niebawem będę szyć kolejny pokrowiec, znowu dla mojego brata i znowu dla cymbałów, które wykonał Artur Jachimowicz.
Jak to się ludzkie losy przeplatają ;)

Serdecznie dziękuję Panie Arturze za to zlecenie i za współpracę.
Mam nadzieję, że mój pokrowiec jest godnym tłem dla tak wspaniałego i pięknego instrumentu.

A dla wszystkich tych, którzy chcą się dowiedzieć czegoś więcej na temat cymbałów, a może nawet i zakupić sobie takowy, to odnoszę do tej strony :

Są tam wszelkie cenne informacje, oraz kontakt do Pana Artura.
Zapraszam w jego imieniu.

Pozdrawiam
Asia ;)


1 komentarz: