expr:class='"loading" + data:blog.mobileClass'>

piątek, 8 marca 2013

Dzień Kobiet :) i moje pierwsze serwetki...

   Wszystkiego Najlepszego życzę Wszystkim Kobietkom :) Mam nadzieje, że każda z Was doświadczy czegoś miłego w dzisiejszym dniu :)

   
   Nie mam pojęcia czy mężu przyjedzie z pracy z jakimś tulipanem dla mnie, pewnie wybierze się do spożywczaka i kupi nam coś słodkiego... może jakąś czekoladkę? ...swoją drogą to zjadło by się (znowu ciążowa zachcianka ;) ) ... no ale ubiegając go troszeczkę, udziergałam sobie taką oto wiosenną serweteczkę  w czerwone tulipany :)


A koszyczek kryształowy kupiłam parę lat temu na pchlim targu :)

   *****

   SERWETKA I WORECZKI

   A oto moja kolejna praca. 8 marca to także dzień urodzin mojej teściowej, chciałam podarować jej coś od siebie, ( takie kupowanie gotowych rzeczy jest takie banalne i bezduszne ). Tak więc wymyśliłam sobie, że zrobię jej na szydełku jakąś ładną serwetkę i uszyję ozdobny woreczek na różne pierdołki, do tego jeszcze dostanie serduszko zawieszkę, ku uciesze oka :)



 Te koroneczki , które ozdabiają woreczek i brzeg serduszka, zostały również własnoręcznie przeze mnie wykonane na szydełku, białym kordonkiem.


Doszyłam jeszcze drugi woreczek (ten po lewej), który dostanie ode mnie moja mama na Dzień Kobiet :) Tu już poszłam na łatwiznę ( bo skończył mi się biały kordonek) i przyszyłam do niego gotową koronkę kupioną  metrażu w pasmanterii.



*****

SCHEMATY SZYDEŁKOWE NA SERWETKI

Oczywiście dołączam schematy na te serwetki, gdyby komuś się spodobały i chciał je wykonać :) Na pewno jeszcze nie jedną pracą , podzielę się z Wami, tutaj na blogu :)

CZERWONE TULIPANY

SERWETKA W RÓŻE

Pozdrawiam i Życzę Miłego Dnia Kobiet ;)

*****








9 komentarzy:

  1. Wow! Piękne, równiutkie cuda. Obie cudne, ale ta dla teściowej podbiła moje serce i oko! Boska. Chyba wyciągnę szydełko :) Może napiszesz jeszcze jakich nici użyłaś? Jak grubość, bo na zdjęciu wyglądają delikatnie . Aśku dawaj część swojego talentu to sobie udziergam taką serweteczkę
    !
    Martkaka

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się , że Ci się podoba :D Co do nici to nie mam pojęcia jaka jest ich dokładna grubość, są dosyć cienkie, moja mama była kiedyś z tatą w Koniakowie i tam właśnie zakupiła te nici i mi dała jedną szpulkę. Moja mama nazywa je nićmi koniakowskimi ;)
      I żadnego talentu nie trzeba mieć żeby ją udziergać, jak załapie się podstawy to potem lecisz wg schematu bez problemu ;)

      Usuń
  2. Odpowiedzi
    1. Dziękuję ;) dziwię się że mi tak wyszły, bo to moje pierwsze w życiu :)
      Pozdrawiam ;)

      Usuń
  3. Asiu, pieknie Ci powychodziły te serwetki!!!!

    OdpowiedzUsuń
  4. Przepiękne są te serwetki! Podziwiam za umiejętność czytania tych schematów. Dla mnie czarna magia ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dla mnie to kiedyś też była czarna magia, podziwiałam moją mamę jak ona to potrafi odczytywać i w życiu nie spodziewałam się, ze ja też to będę robić, to na prawdę nie jest trudne, tylko trzeba poświęcić trochę czasu i cierpliwości ;)

      Usuń
  5. Witam. Właśnie robię identyczną serwetkę w tulipany i utknęłam na 21 czyli ostatni rzędzie. Czy mogę prosić o pomoc i wyjaśnienie jak wykonać te 3 oczka nad słupkiem? Zupełnie nie wiem jak mam to "ugryźć". Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. o rany, ja to tak dawno robiłam... nie potrafię tego tak opisać, musiałabym mieć szydełko w rękach i przypomnieć sobie jak to sie robiło..

      Usuń